Λόγια της πλώρης - Πρό(σ)κληση δημιουργίας

by - Ιουλίου 08, 2017

Τα Λόγια της πλώρης είναι μια συλλογή διηγημάτων του Ανδρέα Καρκαβίτσα που μιλά για την θάλασσα, την ζωή των ναυτικών και την αγάπη τους για αυτήν. Ένα βιβλίο που μετρά σχεδόν 100 χρόνια, αποτελεί ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό έργο της θαλασσινής ελληνικής λογοτεχνίας. Εγώ έχω την τύχη να το έχω σε μια παλιά, δερματόδετη έκδοση η οποία είναι σχεδόν 40 ετών. Από εκεί είναι και η φωτογραφία που έφτιαξα για το δρώμενο που σας προτρέπω να κάνουμε πράξη.


Η θάλασσα είναι είναι στοιχείο που πάντα γοήτευε τους καλλιτέχνες. Συγγραφείς, ζωγράφους, φωτογράφους. Γιατί η ομορφιά της είναι τόση που κάποιες φορές γίνεται ακόμα και δυσβάστακτη, σαν μια σχέση εξάρτησης που προσπαθείς να ξεφύγεις μάταια.

Για αυτή την ομορφιά να μιλήσουμε. Με λέξεις, σκέψεις, κείμενα και φυσικά εικόνες. Ιστορίες ναυτικών, περιπέτειες πλάι στο κύμα, θαλασσινές ποιητικές εμπνεύσεις, αγάπες καλοκαιρινές, φωτογραφικά κολάζ, ότι ξεβράζεται στην ακτή, όμορφο η άσχημο, ασήμαντο ή καθοριστικό. 

Ξεκινάτε λοιπόν να δημιουργείτε, δημοσιεύοντας τα έργα σας στο μπλογκ σας, βάζοντας απλά σαν υποσημείωση πως είναι για το δρώμενο ''Λόγια της πλώρης''. Καλό θα ήταν να με ειδοποιείτε με ένα σχόλιο στην ανάρτηση αυτή για την συμμετοχή σας. Οι φίλοι που δεν έχουν μπλογκ μπορούν να μου στέλνουν τα κείμενά τους με email και θα τα δημοσιεύω στο ''Κείμενο'' ή στο ''Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά...'' αν είναι φωτογραφικές συλλογές. Μπορείτε να συμμετέχετε και με κάποιο παλιό σας κείμενο. 

Έχετε άπλετο χρόνο να το κάνετε. Ας θέσουμε ως όριο τις 30/9. Μετά, συγκεντρώνοντας όλες τις συμμετοχές, θα κληρώσω ένα συμβολικό δώρο.

Σας εύχομαι ολόψυχα καλές εμπνεύσεις.
Κόντρα σε νωθρούς καιρούς δημιουργούμε όπως και όσο μπορεί ο καθένας.

*****

Συμμετοχές δικές μου
Τα καράβια...
Συμμετοχές ως τώρα
Paperweight / Summer stone - Mia
Της θάλασσας οι θησαυροί - Memaria



You May Also Like

19 comments

  1. Καλησπέρα σου Μαρία μου. Να πω ότι η πρωτοβουλία και ιδέα σου αυτή είναι πολύ καλή. Η Θάλασσα έχει και για μένα ιδιαίτερη βαρύτητα επίδρασης επάνω μου. Κρατώ λοιπόν την ιδέα-πρόταση και βλέπουμε. Καλά να περνάς εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου αρέσει η ιδέα σου!...θα πάρω τις πιο όμορφες φωτογραφίες μου θα τις αφήσω να εκφραστούν και θα συμμετέχω σίγουρα πάνω από μία φορά!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σου Μαρία μου!
    Βάζω…πλώρη για ένα κείμενο θαλασσινό!😉
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έξελεντ! Μι του μέσα!!!
    Σε ευχαριστούμε για την παρακίνηση Μαρία μου ( γιατί πραγματικά πολύ νωθρή έγινα...τόσο που δεν πάει άλλο νομίζω!)
    Πολλά φιλιά Μαρία μου :)
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παρά τη ζέστη που με ταλαιπωρεί και με αποδιοργανώνει, η παρακίνησή σου με έβγαλε από το λήθαργο...ελπίζω να καταφέρω να ανταποκριθώ.... Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ιδιαίτερο δρώμενο, μου αρέσει!
    Νομίζω πως θα αναταποκριθώ άμεσα.

    Καλημέρα φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πέρασα τυχαία ν' αφήσω ένα σχόλιο άσχετο και "έπεσα" σ' ένα δημιουργικό δρώμενο και πάλι. Ως η πιο "αντικοινωνική" της γειτονιάς, ζήλεψα και στεναχωρήθηκε συγχρόνως που δεν αφιερώνω χρόνο να βλέπω ενδιαφέρουσες αναρτήσεις από τόσο ενδιαφέροντα άτομα που γνώρισα εδώ μέσα. Μα όλα έχουν το τίμημά τους :(
    Ήθελα απλά να σου πω Μαρία μου πως ακούγοντας μια από αυτές τις ημέρες το δεύτερο πρόγραμμα, άκουσα για ένα βιβλίο που αμέσως μου έκανε ένα "κλικ" με τον τίτλο του. "Ιστορίες της Διπλανής Κρίσης" Το όνομα της συγγραφέως : Μαρία Κανελλάκη!!! Είμαι πολύ νυχτωμένη σκέφτηκα... Και πολύ χαμένη στον μικρόκοσμό μου... :(
    Συγχαρητήρια πολλά πολλά!!! Καλοτάξιδο με αίθριο καιρό και ούριους ανέμους!!! Μαζεύτηκαν πολλά τα "προσεχώς" μου αλλά αυτό θα κλέψει την σειρά αρκετών!!!
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατόβραδο και να συνεχίσεις να ταξιδεύεις αναγνώστες!!!!!!!!!!!!

    Υ.Γ. Χρόνος και εμπνεύσεις λιγόστεψαν πολύ. Η προθεσμία μεγάλη για το όμορφο δρώμενό σου και ίσως κάτι να καταφέρω να βγάλω κι εγώ.
    Χαιρετώ σε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπέροχος Καρκαβίτσας, υπέροχα Λόγια της Πλώρης... υπέροχη και η ιδέα σου, Μαρία μου!
    Σίγουρα θα λάβω μέρος κι εγώ, μόλις επιστρέψω στο blog μου, το οποίο έχω λίγο παραμελήσει...!
    Φιλιά και καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θαλασσινή ιδέα ε; ωραίο θέμα Μαρία μου από τα αγαπημένα μας.. ας βάλουμε πλώρη λοιπόν..και βλέπουμε πότε μπορούμε να απολεύσουμε..!!!.. καλό υπόλοιπο καλοκαιριού... φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δρώμενο θαλασσινό!! Πως να πω όχι!!! Τεράστιο και το περιθώριο δράσης μας!! Είμαι σίγουρη θα χορτάσουμε θαλασσινά τοπία και λέξεις βουτηγμένες στην αρμύρα!!
    Φιλάκια πολλά Μαράκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θαλασσινες δημιουργιες;;;μεσα φυσικα κ εγω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. να και η δική μου συμμετοχή
    http://litsart.blogspot.gr/2017/07/undertheseacanvas.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. http://ekfrastite.blogspot.gr/2017/07/blog-post_6.html

    έτοιμη κι εγώ. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μαρία μου η συμμετοχή μου εδώ...http://smaragdenia-roula.blogspot.gr/2017/08/blog-post.html καλο σου Αύγουστο φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαρία μου, τώρα είδα το δρώμενο. Εννοείται ότι θα συμμετέχω! Σε φιλώ. Καλό μήνα, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μαρία μου, η συμμετοχή μου μόλις δημοσιεύτηκε στο blog μου. Έχει τίτλο "Paperweight - Summer stone". Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μαρία μου ανέσυρα και εγώ μια παλιά μικρή ιστοριούλα από το blog μου για "Τα λόγια της πλώρης"
    https://stamonopatiatisfantasias.blogspot.gr/
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μαρία μου, η δεύτερη συμμετοχή μου δημοσιεύτηκε στο blog μου. Έχει τίτλο "Sunset on a rought sea". Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ευτυχώς, το πρόλαβα! Εννοείται πως θα πάρω μέρος. Πολύ ωραία ιδέα, Μαρία μου. Καλό μήνα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που τις συνοδεύουν και το συνολικό περιεχόμενο του παρόντος ιστοτόπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία και προστατεύονται από τον Ν. 2121/1993. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παραποίηση, αλλοίωση, εκμετάλλευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του συνολικού περιεχομένου (φωτογραφίες ή/και τμήματα αυτών, κείμενα) χωρίς τη συναίνεσή μου και την έγγραφη άδειά μου. Φωτογραφίες που δεν φέρουν το όνομά μου είναι από το www.pixabay.com και το www.pexels.com και είναι χωρίς πνευματικά δικαιώματα.