Χαϊκού - Νέο δρώμενο!

by - Οκτωβρίου 23, 2016

Αφορμή αυτού του δρώμενου ήταν το 13ο Συμπόσιο Ποίησης της Αριστέας, στο οποίο συμμετείχα με δυο χαϊκού. Είναι ένας τρόπος ποίησης που με γοητεύει, γιατί πρέπει μέσα σε 17 συλλαβές να χωρέσεις ακόμα και τον κόσμο ολόκληρο. Αρχικά σκέφτηκα να το κάνω διαγωνισμό όπως τις 25 λέξεις, αλλά μετά είπα να γίνει απλά δρώμενο, να γράφετε δηλαδή στα μπλογκ σας ο καθένας και αργότερα θα γίνει και διαγωνισμός.


Το χαϊκού (ιαπ.: 俳句"αστείος στίχος") είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα. Παραδοσιακά αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους για έμφαση ή σε έναν, χωρισμένο με κενά. Το χαϊκού είναι με συνολικά 17 συλλαβές η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο. (πηγή) 

Για να συμμετέχετε στο δρώμενο απλά κάνετε μια ανάρτηση στο δικό σας μπλογκ με τα χαϊκού σας. Η ανάρτηση μπορεί να είναι όπως εσείς επιθυμείτε. Συνοδευόμενη με φωτογραφίες, με βίντεο, με κάποιο άλλο κείμενο και όσες αναρτήσεις θέλετε, με όσα χαϊκού θέλετε. Δεν υπάρχει περιορισμός στην θεματολογία. Ας κρατήσουμε όλοι την παραδοσιακή μορφή χαϊκού, δηλαδή 17 συλλαβών, σε τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών (όπως το παράδειγμα παρακάτω)
Μόλις κάνετε την ανάρτηση αφήνετε ένα σχόλιο εδώ. Ας βάλουμε χρονικό όριο μέχρι τα Χριστούγεννα. Μετά θα συγκεντρωθούν όλα μαζί και μετά από κλήρωση θα δοθεί ένα συμβολικό δώρο.

Παραδείγματα χαϊκού

Μιας θαμπής ζωής,
χρώμα ξεθωριασμένο.
Ρουτίνας σκλάβος.

Ανασύσταση.
Μαζεύοντας θάλασσα.
Αλλαγή πλεύσης.

Ξεκινάτε λοιπόν να γράφετε τα χαϊκού σας και να πειραματίζεστε σε κάτι διαφορετικό αλλά εξίσου πολύ όμορφο.

Κόντρα στους νωθρούς, άγριους και φασιστικούς καιρούς δημιουργούμε, όσο και όπως μπορεί ο καθένας μας.
Καλές εμπνεύσεις!

Φιλικά
Μαρία Νικολάου

****

Συμμετοχές

Χαϊκού #1 - η ζωή είναι ωραία ...
Χαϊκού και Εικόνα #1 - Βασιλική Δραγούνη
Χαϊκού, 俳句, Haiku - mytripssonblog
μιας αστραπής (χαϊκού) - ποιώ
Χαϊκού #2 - η ζωή είναι ωραία ...
Χαϊκού ψυχής... - Bre Melaxrinaki...
Χαϊκού *Έτσι ξαφνικά* - Only you!
Χαϊκού #3 - η ζωή είναι ωραία ...
Χαϊκού και Αγάπη - Χριστόφορος Τριάντης
Το χαϊκού της Μαρίνας - Εκεί που Ερωτεύομαι την Ζωή
Άυλο χρωμόσωμα - Ένα κουμπί στο φεγγάρι.
Χαϊκού με εικόνα... - Bre Melaxrinaki...
ΖΗΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ...ΧΑΙΚΟΥ...!!! - Σμαραγδένια
Παραίσθηση (Χαϊκού) - onirokosmos
Χαϊκού και Εικόνα #2 - Βασιλική Δραγούνη
Παραίτηση - onirokosmos
Των παιδιών τα χαϊκού ♥ - marilena spotofart
Πόλεμος - Ένα κουμπί στο φεγγάρι
Χαϊκού #4 - η ζωή είναι ωραία ...
Χαϊκού των χρωμάτων - mytripssonblog
Haiku #1 - Funky Monkey


You May Also Like

31 comments

  1. Καλημέρα Μαρία μου
    Πολύ δύσκολο είδος κι απαιτητικό
    Είναι σαν να ενσωματώνεσαι στη φύση
    και να μιλάς με τη φωνή της
    Να αποτυπώνεις το στιγμιαίο προκαλώντας
    έκπληξη
    Είναι σαν να ακουμπάς το περιβάλλον γυμνός
    από σκέψεις και να ακροάζεσαι τους ήχους
    και τις εικόνες του με λόγο καθάριο
    Παρότι έχω γράψει πάνω από 500 χαϊκού
    πιστεύω πως από όλα αυτά μόνο το πολύ 10
    υπερασπίζονται αυτό το είδος!!!
    Εύχομαι κάθε επιτυχία στο εγχείρημα

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπεύθυνη για την ασυνταξία μου είναι η ημικρανία
      που έχω σήμερα....sory

      Διαγραφή
  2. Τι ωραία! Μεγάλη πρόκληση αφού ένα έχω καταφέρει να γράψω ( και δεν θυμάμαι και πού το σημείωσα !!! ☺)
    Είχα δανειστεί μάλιστα από τη Βιβλιοθήκη του Πύργου δύο βιβλία πριν από αρκετό καιρό και διάβασα την ιστορία, τα πάντα γύρω από τα χαϊκού όπως και πολλά δείγματα από την Ιαπωνική σε μετάφραση αλλά και στην ελληνική γλώσσα! Δύσκολο το εγχείρημα...μα έχει μια γλύκα τόση...........

    Καλή επιτυχία στο δρώμενο Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν έχω δοκιμάσαι ποτέ. Και εγώ το θεωρώ πολύ δύσκολο. Δεν ξέρω ....θα προσπαθήσω. Έχει πάντως ενδιαφέρον
    Καλή επιτυχία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απαιτητικό αλλά μια σκέτη πρόκληση!
    Μπορεί και να το τολμήσω, αρκεί να έχω έμπνευση.
    Να είσαι καλά, Μαρία, με τις δημιουργικές ανησυχίες σου!
    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλωνω παρουσα με μεγαλο ενθουσιασμο!Μολις γινει η αναρτηση θα ενημερωσω 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία και καλή επιτυχία στο νέο δρώμενο!
    Αν καταφέρουμε ν' ανταμώσουμε με κανένα χαϊκού, θα συμμετέχω κι εγώ με μεγάλη μου χαρά.
    Καλή νέα βδομάδα και πάντα εμπνεύσεις και ωραίες στιγμές στη ζωή σου:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με γοητεύουν τα χαϊκού, Μαρία, και λάτρεψα την ιδέα σου. Ελπίζω να καταφέρω να γράψω κι εγώ!!!
    Μια όμορφη εβδομάδα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πρωτότυπη ιδέα!!!!
    Δε ξέρω αν μπορώ να το κάνω.... μου φαινεται δύσκολο....
    Αναμφίβολα όμως και συναρπαστικό!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ενθουσιάστηκα δεν το κρύβω , υπέροχο δρώμενο μοναδική πρόκληση θα δοκιμάσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τη συμμετοχή σου την ξεχώρισα, αλλά η χαζή μπερδεύτηκα με τη διορία και δεν πρόλαβα τελικά να ψηφίσω...
    Το χαϊκού το θεωρώ δύσκολο, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ να γράψω. Θα κάνω μια δοκιμή, αλλά δεν μπορώ να σου υποσχεθώ τίποτα με σιγουριά.
    Καλή επιτυχία σε όσους το προσπαθήσουν!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ενδιαφέρον και μεγάλη πρόκληση. Αν θυμάμαι καλά έχω γράψει τέτοιο είδος... πρέπει αν ξεσκονίσω λίγο τα τετράδια μου. Μακάρι κάτι να γράψω.... πάντως καλή επιτυχία σε όλους!
    Τα φιλιά μου Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαρία μου από ότι διαβασα μεχρι τωρα οι φιλες σχεδον όλες οπως και εγω δηλδή το θεωρούμε πολύ δυσκολο ειδος..ενα και μοαδικο εχω γραψει και εγω και δεν θυμαμαι που..αλλα ποτε δεν λέμε ποτέ..ε; ιδωμεν.. αν κανουμε την προσπθεια... εχει ενδιαφερον αντως!!
    Το δικο σου χαϊκου θαυμασιο Μαρια μου.. ας γινει το παραδειγμα μας... να περνας καλα φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μου αρέσει που δεν δοκιμάζεσαι απλά μόνη σου, αλλά μας παρακινείς!
    Αυτό το είδος το θαυμάζω πολύ, δεν έχω γράψει ποτέ αλλά θα ήθελα να το προσπαθήσω!
    Τώρα που τελειώνω με κάποια μαθήματα και εξετάσεις, θα το παλέψω και ό,τι βγει.

    Καλή συνέχεια φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα Μαρία μου, υπέροχη ιδέα!
    Γιατί όχι; Ας πειραματιστούμε.
    Συγχαρητήρια για τις συμμετοχές σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Άνοιξα το χορό Μαρία μου!
    http://princess-airis.blogspot.gr/2016/10/haikou-1.html
    Ελπίζω να είστε επιεικείς μαζί μου:))
    Πολλά φιλιά ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μαρία μου πιάνω το χέρι της Αριστέας από πάνω και μπαίνω στο χορό!
    Ε ρε γλέντια! χαχα!
    http://mytripssonblog.blogspot.gr/2016/10/haiku.html
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ακολουθώ κι εγώ
    Μπράβο Μαρία μου για την ιδέα
    https://gialeni.blogspot.gr/2016/10/blog-post_29.html

    φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έλα και σέρνεται ωραίος χορός....
    Το Χαϊκού#2 είναι εδώ http://princess-airis.blogspot.gr/2016/10/2.html
    Κοίτα που γλυκάθηκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αφού ακολούθησα κι εγώ στο χορό, ούτε του παπά να μη το πείτε, χαχαχα.
    Άντε να ξεσαλώσουμε να έρθουμε στο τσακίρ κέφι! ♥
    https://black100rose.blogspot.gr/2016/11/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η ανάρτηση είναι έτοιμη :) http://mononai.blogspot.gr/2016/11/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Και τρίτη ανάρτηση;
    Δεν πάω καλά μου φαίνεται!!!
    http://princess-airis.blogspot.gr/2016/11/haikou-3.html
    Φιλάκια πολλά Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλημέρα, καλημέρα! Επιτέλους, το δοκίμασα κι εγώ:
    https://abuttononthemoon.blogspot.gr/2016/11/haiku.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τι όμορφο δρώμενο και τι εξαιρετική δουλειά έβγαλαν όσες διάβασα, θα το δοκιμάσω και ότι βγει!
    Ευχαριστώ και χίλια μπράβο σου αξίζουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Το δοκίμασα κι εγώ http://onirokosmos-art.blogspot.gr/2016/11/haiku.html
    Οι συμμετοχές η μία ομορφότερη από την άλλη! Καλό βράδυ Μαρία μου και καλό ξεκίνημα νέας εβδομάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Επανήλθα με μια ακόμα συμμετοχή: http://onirokosmos-art.blogspot.gr/2016/11/haiku2.html
    Ελπίζω να τα κατάφερα καλύτερα αυτή τη φορά με τον αριθμό των συλλαβών, αν και συνεχίζω να υποστηρίζω ότι τα χαϊκού, τελικά,δεν είναι τόσο εύκολα, όσο αρχικά φαίνονται.
    Σ΄ευχαριστώ πολύ για την πολύτιμη γνώμη σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Χαμός!
    Να και η αφεντιά μου!

    https://ainafetst.wordpress.com/2016/11/10/%cf%87%ce%b1%cf%8a%ce%ba%ce%bf%cf%8d-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b4%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%bc%ce%ae%cf%82/


    Συγνώμη για το μακρινάρι!

    Ευχαριστούμε Μαρία γι αυτή την ευκαιρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Και τέταρτη ανάρτηση!!!
    Μην με κυνηγήσεις Μαρία μου! Απλά γλυκάθηκα!
    (α και για τα κλειστά σχόλια επίσης!)

    http://princess-airis.blogspot.gr/2016/11/haikou-4.html

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Μαρία μου, η πρώτη μου απόπειρα εδώ: http://funkymonkey-handmadecreations.blogspot.gr/2016/11/haiku-1.html
    Και έπεται συνέχεια.
    Δύσκολο είδος, οφείλω να ομολογήσω...
    Καλό Σ/Κ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και οι επόμενες απόπειρές μου εδώ:
      https://funkymonkey-handmadecreations.blogspot.gr/2016/12/haiku-2.html
      Την καλησπέρα μου, φιλιά!

      Διαγραφή
  29. Ακόμα μερικά: http://abuttononthemoon.blogspot.gr/2016/11/haiku11.html?m=1
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που τις συνοδεύουν και το συνολικό περιεχόμενο του παρόντος ιστοτόπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία και προστατεύονται από τον Ν. 2121/1993. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παραποίηση, αλλοίωση, εκμετάλλευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του συνολικού περιεχομένου (φωτογραφίες ή/και τμήματα αυτών, κείμενα) χωρίς τη συναίνεσή μου και την έγγραφη άδειά μου. Φωτογραφίες που δεν φέρουν το όνομά μου είναι από το www.pixabay.com και το www.pexels.com και είναι χωρίς πνευματικά δικαιώματα.